donderdag 12 september 2024

Slaemveing

Niets moet.  Nee zeg!

Alles maken we zèlf wel uit!!  Maar daar heb ik zo mijn bedenkingen tegen. Ik denk dat we  er als mensheid helemaal niet capabel genoeg voor zijn om zelf alles uit te zoeken want we zijn behept met eigenbelang en voor velen is dat het enige belang dat er bestaat.

Helaas. We hebben te maken met Domme Egocentrische Mensen. De DEM. De DEM vertegenwoordigen een groot deel van de samenleving en helaas zijn ze ook te vinden in posities waarin er macht uitgeoefend kan worden. 
De DEM rukken op in Nederland en in Europa. Ze zijn ontevreden, want ze willen meer en meer, en wanneer dat niet kan komen ze in opstand. Er worden door de DEM schuldigen gezocht die moeten boeten . Want de DEM vinden dat niets of niemand hun in de weg mag staan in het vervullen van hun behoeftes. 

Dit is geen elitair standpunt, want ook onder de elitairen vinden zich eveneens Domme Egocentrische Mensen.

En wie ben ik om dat te zeggen. Zomaar medebewoners en stemgerechtigden dom  noemen. 
Ik zeg dat omdat ik zie dat enerzijds mensen fundamentele kennis missen.  Ik werk met en voor mensen met een verstandelijke beperking waarvan bovendien is vastgesteld dat ze op sociaal emotioneel niveau op een zeer laag niveau functioneren. Niet ouder dat 5 jaar zijn deze volwassenen, die allemaal op grond van hun feitelijke leeftijd een stemformulier kregen toegezonden. Om te stemmen voor de tweede kamer verkiezingen. 
Zo zijn er honderdduizenden die dit formulier kregen toegezonden. Die niet weten, geen idee hebben , maar het in de regel ( zei hij generaliserend) wel leuk vinden om achter de grootste branieschopper aan te lopen. De branieschopper is populair . Hij of zij durft te roepen en te schoppen!!

Lachen man! 
Maar goed
Deze mensen maken deel uit van onze maatschappij en iedereen is voor de wet gelijk ,

Anderzijds lees ik van en over vermogende mensen die zozeer in de ban zijn van het van kapitaal vergaren dat ze in een staat van a-socialiteit vervallen en een buitengewoon egoïstische attitude aan de dag leggen. Die zich niet onderdeel van het volk noemen maar zich er boven plaatsen.  

Het zijn echt niet de voorvechters die groepen mensen  weten te verenigen in een poging een sociaal bewogen revolutie te bewerkstelligen. Gedreven mensen met een visie. Daar heb ik het niet over, want de macht moet immers in een democratie zijn daar waar het zijn hoort, bij het volk!!

Het gaat om de dommen, en de asocialen. 
Tegen de dommen zou ik zeggen:  eerst een paar basisvragen goed kunnen beantwoorden en dan pas gaan stemmen.  
Tegen machtige rijken zou ik vanuit de politiek een limiet stellen aan wat beheerd mag en kan worden als bezit en vermogen. 
En we laten niemand in de steek, want ze horen erbij.  Het zijn vaak goede mensen tenslotte. In de grond 
Nee dat klinkt lullig. Zo bedoel ik het niet. 

Geen opmerkingen: