zaterdag 28 september 2024

Flarden flodders

 Flarden en flodders

In de auto, op weg naar een volgende bestemming:

De Google assistente klinkt bijna aardig wanneer ze instructies geeft over welke afslag ik op de volgende rotonde moet nemen.
Maar aan duidelijkheid laat het soms te wensen over. Dan bakkeleit mijn vrouw die naast mij zit met de onverstoorbare assistente en groeien mijn irritaties omdat ik nu al twee keer op dezelfde  drukke rotonde rondjes aan het draaien ben. Onzeker welke afrit ik nu moet nemen. Dat zijn de zogenaamde godverdegotver-rotonde's . Daar moet je er niet al te veel van hebben onderweg, want die zijn niet bepaald bevorderlijk voor een opgeruimd vakantiegevoel
*

Inkt
Vis
Blik
Bier
Ikea
Oei 
Foei
Te laat
*

'Jongens, zullen we de zwaartekracht es even te niet doen? Dan wordt het wel een zooitje natuurlijk. Alles wat op dat moment aan de onderkant van de aarde bevindt flikkert er dan namelijk vanaf. De ruimte in.
Mensen, dieren ......hele oceanen.....

Nee...bij nader inzien, geen goed idee'

*
Positieve gedachte

Een leeg glas is 
nog altijd een glas

*
Niemand heeft het over de spanwijdte van de vleugels van een mus of een spreeuw.
Dat is kennelijk niet belangrijk

Maar het kan wel gaan over het type banden onder de  auto.
Mannen praten over vier-seizoensbanden, winterbanden, prijzen van banden. Vredesteinbanden
Vrouwen babbelen daar ook wel eens over denk ik,  maar minder
Van de anderen in het LHBTIQ spectrum weet ik dat niet precies

Maar wat is er nu een groter wonder
Een mus of een auto?

*
Er zijn zoveel dieren op de aarde. Insecten vooral. Maar ook veel kleine zoogdieren, In Nederland kennen we onder andere de fret, het stinkdier, de bunzing, de egel, de hermelijn, de das, de mol.
Lieve dieren
Nou ja, lieve dieren?
Dat weet ik eigenlijk niet
De dieren zie ik eigenlijk nooit bewegen in het echt
Ik zie ze meer uit elkaar gereden langs de kant van de weg.
Triest

*
Hier in het dorp nauwelijks groter dan een gehucht, verscholen in het groen,
waar geluiden van machines en motoren verjaagt worden door het blaffen van een hond en het kraaien van een haan.
Waar een kerkuil zich in de schemering laat horen, en de klok met een blikkerig geluid de tijd slaat
Waar mensenstemmen zich ongehinderd verder laten dragen in de ruimte.
Waar de hemel 's nachts de woonplaats is van duizenden sterren en een sikkelvormige maan,
Daar dan, voel ik mij niet alleen verbonden met de natuur, maar ook met met voorvaderen. Zij die voor mij leefden. Die dezelfde geluiden hoorden en dezelfde sterren zagen

Zo weg mijmerend begint er ergens verderop een fanfare te spelen. Een muziekkorps.
Ik hoor het geluid van een tennisbal die heen en weer geslagen wordt, en dan toch een auto. En nog één

En weg zijn ze weer. Zij die voor mij leefden. 


Geen opmerkingen: