zaterdag 14 juni 2008

Vergeefse moeite?

Bergen op Zoom, 15 juni 2008

Beste heffingsambtenaar,

Hierbij teken ik bezwaar aan voor de mij opgelegde boete van Є 50,10 .Het betreft hier een naheffingsaanslag parkeerbelasting.

De parkeerboete heb ik opgelopen op het Mineurplein te Bergen op Zoom. Ik had daar mijn wagen, zoals vaker, geparkeerd. Bij het inrijden op het Mineurplein, achter andere persoonswagens ,viel mij op dat de slagbomen kennelijk open stonden, zoals vaker het geval was op de parkeerplaats. Het viel mij op dat er werkzaamheden plaats hadden, er stond een stellage. Het was druk maar het lukte me uiteindelijk een parkeerplaatsje te vinden, zeer smal. Mijn zoontje naast mij had niet de ruimte om zijn portier open te doen en uit te stappen, dus die moest er eerst uit. Ik bedacht me dat het vaak voorkwam dat de slagbomen van het Mineurplein buiten werking waren. Een kostenpost voor de gemeente.
Met mijn zoontje ging ik de stad in, en bij terugkomst bij de auto werd ik onaangenaam getroffen door een papiertje onder mijn ruitenwisser, waarop stond dat ik nu e 50,10 diende te betalen.
Nu woon ik al zo’n twaalf jaar in Bergen op Zoom, en al die tijd dat ik met mijn auto in de binnenstad moest zijn, heb ik keurig betaald. Ik ben naar andere automaten gelopen, als een automaat defect was. De gedachte om ergens gratis te gaan staan is niet bij me opgekomen. Maar eerlijk is eerlijk, in het verleden heb ik het niet altijd betreurd als er zich opeens een mogelijkheid voordeed tot gratis parkeren, zoals op het Mineurplein, als de slagbomen niet functioneerden.
Dat vond ik een welkome compensatie van het betalen bij, wat ik noem, klantonvriendelijke parkeerplaatsen, waar de tijd vantevoren bepaald moet worden, en waar je je soms tussen de bedrijven door naar toe moet spoeden om de automaat bij te vullen.
Dus hoewel ik soms maar een uurtje in de stad hoefde te zijn, koos ik er dan voor anderhalf uur parkeergeld te betalen. Dan kwam ik niet voor zo’n tussendoor haastactie te staan straks. Zo heb ik tientallen keren in Bergen op Zoom te veel aan parkeergeld betaald.

Ik ben mij niet bewust geweest dat het parkeerbeleid op het Mineurplein veranderd was. Toen ik later ging kijken zag ik inderdaad en geel bordje hangen, dat ik eerder, achter mijn voorligger aangereden, niet heb waargenomen, en inderdaad, de slagboom was helemaal verdwenen. Ik kan me zo voorstellen dat meer mensen het over het hoofd moeten hebben gezien. Er waren inderdaad meer wapperende papiertjes onder ruitenwissers waar te nemen.

Ik verzoek U , dat zal U duidelijk zijn, om restitutie van het door mij betaalde bedrag

Hieronder de gegevens:
Datum: 14 – 06 –08 , 16u28, verbalisantnummer 405868
De auto: een blauwe opel 65JVZP
Feitnummer: R409a

Hopend op Uw begrip,
Vriendelijke groet,

Naschrift 2 augustus 2008: inderdaad, vergeefse moeite

Geen opmerkingen: