vrijdag 19 april 2013

Service



Graag willen wij Uw mening horen over. om onze service te verbeteren.........
verzoeken wij U deze enquête in te vullen ten einde onze diensten te kunnen verbeteren........
aan het eind van het gesprek enkele vragen...

Ik ontvang mailtjes van ik denk elk bedrijf waar ik op het wereldwijde internet mee te maken krijg.
En ze willen weten hoe ze de dienstverlening kunnen verbeteren. 
Want zelf weten ze het niet.

Vriendelijk, kundig , betrouwbaar, snel en goed. Dat zijn de woorden waar ze naar zoeken.
Schijnt allemaal heel moeilijk en ingewikkeld te zijn. Bedrijven met topmanagers in dienst komen daar met hun opleiding niet op.
Ik  heb voor mezelf besloten niet langer vragenformulieren  in te vullen of telefonische enquêtes te beantwoorden voor commerciële doeleinden.  Ik heb het gedaan, meerdere formuliertjes ingevuld en ook telefonisch, samen met tienduizenden anderen, mag ik aannemen, en ik vind dat ze het nu onderhand wel een beetje moeten weten, wat service is. En bovendien, als je als bedrijf zorgt dat je klanten  mogelijkheden krijgen om reviews over de geboden service te schrijven zonder er over te bedelen, dan heb je daarmee een  redelijk goede graadmeter in handen.   Als ik in een winkel in de stad een zak drop ga kopen, staat er toch ook geen medewerker bij de uitgang die me staande houdt en navraag doet over mijn ervaringen in de winkel met het bedienend personeel .
Ik wil gewoon door, maar hij begint:
* Was U tevreden over de deskundigheid van het personeel?
* Vond U dat U vriendelijk te woord werd gestaan?
* Zou U de volgende keer als U een zak drop gaat kopen, weer bij ons in de winkel komen?
* Wat vond U van de verlichting van de winkel?
* Hoe beoordeeld U onze etalage?
*Vindt U het logo van onze winkel passend?
* Vindt U dat u genoeg bewegingsvrijheid in onze winkel hebt?
* Hoe beoordeeld U de vriendelijkheid van de kassamedewerker? A. Heel goed B Goed C Niet zo goed D Slecht
* Wat vond U van de prijs-kwaliteit verhouding van het produkt?
* Heeft U nog suggesties voor verbetering van ons bedrijf?

Die vragenlijsten maken ze steeds langer. De limit voor mij was laatst dat ik instemde met een on-line vragenlijst van een of ander bedrijf, en dat zou dan maar 'een minuutje'  duren, maar dat ik na tien minuten al gotverend wéér een pop-up met de volgende vraag moest beantwoorden. 

Hee!! Ik heb iets BETERS te doen!!
Dit was de laatste keer, dacht ik toen. Aan alle bedrijven die mij nog om hulp komen vragen of ik iets weet ter verbetering van hun service: Val ons niet langer lastig!  Vind het zelf uit. Begrijp dat wij niet voortdurend met jullie onkunde en vragenlijsten geconfronteerd willen worden. En onhoud :" vriendelijk, kundig, betrouwbaar, snel en goed." kom op!!


Geen opmerkingen: