Graag willen wij Uw mening horen over. om
onze service te verbeteren.........
verzoeken wij U deze enquête in te vullen
ten einde onze diensten te kunnen verbeteren........
aan het eind van
het gesprek enkele vragen...
Ik ontvang mailtjes van ik denk elk
bedrijf waar ik op het wereldwijde internet mee te maken krijg.
En ze willen weten hoe ze de
dienstverlening kunnen verbeteren.
Want zelf weten
ze het niet.
Vriendelijk, kundig , betrouwbaar, snel en
goed. Dat zijn de woorden waar ze naar zoeken.
Schijnt allemaal
heel moeilijk en ingewikkeld te zijn. Bedrijven met topmanagers in dienst komen
daar met hun opleiding niet op.
Ik heb voor mezelf besloten niet langer vragenformulieren
in te vullen of telefonische enquêtes te
beantwoorden voor commerciële doeleinden. Ik heb het gedaan, meerdere formuliertjes ingevuld en ook telefonisch, samen met tienduizenden
anderen, mag ik aannemen, en ik vind dat ze het nu onderhand wel een beetje moeten
weten, wat service is. En bovendien, als je als bedrijf zorgt dat je klanten mogelijkheden krijgen om reviews over de
geboden service te schrijven zonder er over te bedelen, dan heb je daarmee een redelijk goede graadmeter in handen. Als ik in een winkel in de stad een zak drop
ga kopen, staat er toch ook geen medewerker bij de uitgang die me staande houdt
en navraag doet over mijn ervaringen in de winkel met het bedienend personeel .
Ik wil gewoon
door, maar hij begint:
* Was U tevreden over de deskundigheid van
het personeel?
* Vond U dat U vriendelijk te woord werd
gestaan?
* Zou U de volgende keer als U een zak
drop gaat kopen, weer bij ons in de winkel komen?
* Wat vond U van de verlichting van de
winkel?
* Hoe beoordeeld U onze etalage?
*Vindt U het logo van onze winkel passend?
* Vindt U dat u genoeg bewegingsvrijheid
in onze winkel hebt?
* Hoe beoordeeld U de vriendelijkheid van
de kassamedewerker? A. Heel goed B Goed C Niet zo goed D Slecht
* Wat vond U van de prijs-kwaliteit
verhouding van het produkt?
* Heeft U nog
suggesties voor verbetering van ons bedrijf?
Die vragenlijsten
maken ze steeds langer. De limit voor mij was laatst dat ik instemde met een
on-line vragenlijst van een of ander bedrijf, en dat zou dan maar 'een
minuutje' duren, maar dat ik na tien
minuten al gotverend wéér een pop-up met de volgende vraag moest beantwoorden.
Hee!! Ik heb iets BETERS te doen!!
Dit was de
laatste keer, dacht ik toen. Aan alle bedrijven die mij nog om hulp komen
vragen of ik iets weet ter verbetering van hun service: Val ons niet langer
lastig! Vind het zelf uit. Begrijp dat
wij niet voortdurend met jullie onkunde en vragenlijsten geconfronteerd willen
worden. En onhoud :" vriendelijk, kundig, betrouwbaar, snel en goed."
kom op!!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten