maandag 11 oktober 2010

kwabben te lijf



De wijzer van de weegschaal komt bij getalletjes waar hij door mij nog niet eerder op was gezet. Gatver. Niet leuk, maar wel logisch. Ik heb er zelf om gevraagd. Snaaien is mijn tweede natuur. Chocolade, drop, jodekoeken, negerzoenen , en chips, met dipsaus..

Eten is mijn hobby, hoe meer gangen een dis heeft, hoe beter. De uitdrukking: ‘aan de gang gaan’ heeft voor mij dan ook associaties met de warme maaltijd.

Maar het nadeel kan natuurlijk niet uitblijven. Het nadeel van de bollende buik, de spijkerbroek waarboven de vetrollen uitpuilen, en het te strakke t-shirt. Ze maken dat je er als een rollade bijloopt. Ook in de ogen van je partner. Het licht gaat immers’s avonds gauw uit in de slaapkamer, tegenwoordig.

Nu heb ik een roeimachine gekocht, waarmee ik verschillende spiergroepen kan trainen, en waarmee ik wat overtollig vet hoop kwijt te raken, en ik heb me voorgenomen weer eens vaker te gaan zwemmen. Dat is goed voor me (zolang er geen chloorwater in mijn mond komt, want daar krijg ik kiespijn van – als je nog iemand kent die dat heeft, laat me weten) Ik weet dat ik me lekker verkwikt kan voelen na een paar baantjes zwemmen. Gezond is het in ieder geval.

Blokjes zullen het niet meer worden, maar de kwabben en de rollen dienen niet verder in omvang toe te nemen. Het overgewicht te lijf! Ik ga er tegen ten strijde trekken! Roeien! Zwemmen! En wie weet, blijft dan het licht in de slaapkamer ook straks weer wat langer aan.

Hierboven wat zwemfoto’s voor mezelf als reminder. Dat het niet alleen bij voornemens blijft. Dat roeien, en dat sporten in het water….en wie weet..wordt het nog wel eens toonbaar allemaal.

Geen opmerkingen: