woensdag 9 juni 2010

Ondertussen bij Gert

Lang was er gedubd. Veel was vergeleken, maar de beslissing kon niet langer op zich laten wachten.
Het WK stond voor de deur, en nu hij een breedbeeldtelevisie had wilde hij ook digitale ontvangst. Dat was beter voetbal kijken. En, trouwens, analoge ontvangst was iets van vroeger, toch? Inmiddels?
Het leek trouwens wel of de beeldkwaliteit van de analoge televisie achteruit holde. Volgens Gert, die er wel meer complottheorieën op na hield, léék dat niet alleen zo, maar werd dit moedwillig bewerkstelligd teneinde de consument de stoel uit te jagen, en op zoek te laten gaan naar een TV met betere kwaliteit. HDTV en consorten dienden te worden verkocht.

De vrije markt kende heel veel aanbieders van digitale TV. En je had maatschappijen die ‘ alles in 1 pakketten’ boden.
Uiteindelijk daar een keus voor gemaakt. Gert had uitgezocht dat hij 12 euro per maand minder zou betalen voor meer gerief.
Televisie, telefoon en internet bij één bedrijf. Makkelijk. Overzichtelijk.Hij zou bovendien nergens aan vast zitten, want er kon per maand opgezegd worden.
Telefonisch werd een afspraak gemaakt. Een monteur zou op de 8e juni tussen 13.00 en 17.00 komen. Niet ’s morgens, want de nacht daarvoor zou Gert ongetwijfeld ergens achter in de kleine uurtjes beschonken in bed ploffen na een gepland intiem drinkgelag. Prima geregeld zo. Kon Gert ’s morgens uitslapen, in de middag had hij dan wel weer een hoofd, en zou hij wellicht in staat zijn eventuele vaktermen van de installateur te kunnen plaatsen. De man zou pas weg gaan als alles naar behoren functioneerde.
Schriftelijk kreeg Gert twee dagen later bericht. Bevestiging van de afspraak. Alleen de tijd dat de monteur langs zou komen stond foutief. Er stond: tussen 08.00 en 13.00. Hè shit!
Gert belde de maatschappij, worstelde zich voor 10 eurocent per minuut door een bataljon van keuzemenu’s, ogenblikken en muzak, teneinde een medewerker aan de telefoon te krijgen, die hem mededeelde dat de afspraak nu niet meer naar de middag verschoven kon worden, het kon wel later in de maand?
‘Later in de maand? Maar dan is het WK al voorbij! Doe dan toch maar in de ochtend’
Verdorie, mopperde Gert later in zichzelf. Er kon nog geen excuus af bij die gasten. Er was een moment geweest dat hem aan de telefoon tussen de keuzemenu’s door gevraagd werd na afloop van het gesprek nog enkele vragen te willen beantwoorden over de service die geleverd werd. ‘zodat we in de toekomst de dienstverlening kunnen optimaliseren’.
1 keer eerder heeft Gert dit wel toegestaan, en ondervonden dat hij de ruimte niet had om zijn grootste klacht en ergernis door te geven: Namelijk het mi-nu-ten-lang aan het telefoonlijntje gehouden worden! En hij heeft een hekel aan keuzemenu’s en Muzak!!! Dát wilde hij dringend laten weten. Maar de vragen betroffen de enige menselijke medewerker die hij op het eind van de rit aan de telefoon had gekregen. Of hij vriendelijk was geweest en duidelijk. En het was een apparaat geweest dat hem vragen had gesteld! Gert had daar geen boodschap aan. Nee,robotgestuurde vragenlijstjes, en een apparaat dat ‘dankuwel voor Uw medewerking ’ tegen hem zei, daar werd Gert helemaal niet vrolijk van.

Wordt vervolgd

Geen opmerkingen: