vrijdag 18 juni 2010

ondertussen bij Gert (5)

Gert zou bellen om te zorgen dat de extra zenders van zijn TV werden verwijderd. De installateur had hem vertelt dat hij dit doen moest, anders zou hij extra moeten gaan betalen.
Gert werd nerveus van telefonische keuzemenu’s. Het gaf hem altijd een opgejaagd gevoel. Je MAG geen keuze maken, nee je MOET een keuze maken, anders hoor je : “de computer heeft niets ontvangen”of “deze invoer is niet correct, de verbinding wordt nu verbroken”of “deze informatie en andere is terug te vinden op onze website, deze vraagbaak is zeven dagen van de week, 24 uur beschikbaar. –pieppieppieppiep- Het hield hem tegen om naar energiemaatschappijen te bellen. Dat bos waar je dan ingestuurd werd.
Of hij hoorde iets in zo’n keuzemenu niet goed. Of begreep het niet. Het ging Gert vaak te snel.
Het kwam door die éénzijdige communicatie. Uit ongedurigheid, ergernis en nervositeit luisterde Gert niet goed en drukte op verkeerde knopjes, en moest dan weer opnieuw beginnen.
Dit keer ging het na het toetsen van het twaalfcijferige telefoonnummer om het invoeren van het achtcijferige klantnummer en de 12 nummers van de ‘smartcard’. Die moest je foutloos kunnen invoeren. Daarna werd je losgelaten in de gehate wereld van het keuzemenu.
Gert luisterde naar de opties die voorbijkwamen, maar er zat er geen bij die voor hem bedoeld was.
Gert wilde geen extra pakketten op zijn TV. Hij wilde ze verwijderen.
‘Kies welk pakket U wilt bestellen – 1.filmplus/ 2.sport/3. Enz.
Ander menu: Wanneer U een extra smartcard wilt aanvragen…..
Het eindige ermee dat Gert besloot een ander nummer te bellen. Eén waar misschien een mens zat, zo eentje met oren. En die dan luistert, en antwoord geeft op alles wat je weten wilt. Zonder dat je doorverbonden wordt naar –………..pieppieppieppiep-, of naar een afdeling waar ze ook van niets weten.
De medewerkers waren in gesprek. Maar, oh meevaller – niet voor lang. Na 1 minuut een oase in de woestijn van mechanische stemmen: ‘Hallo, met Ineke van Duffelen, waarmee kan ik U van dienst zijn?’
Een oase waar niet veel groeit, wat vuil water, maar het is te drinken.
Gert zei dat hij de zenders van zijn TV wilde hebben, omdat hij daar niet voor koos.
Ineke haalde zijn gegevens er bij. Dat kunnen ze snel.
‘De extra zenders worden automatisch verwijderd hoor, na drie weken’
Vuil water werd bronwater. ‘Automatisch?’
‘U hoeft er niets voor te doen’
-‘Geen extra kosten?’
‘Nee hoor’
Gert zei dank U en prettige dag verder en verbrak de verbinding. Die klote-installateur die al te laat en zonder rauter aankwam had maar wat aan geleuterd!

Allemaal voor niks geweest.

Wordt vervolgd

Geen opmerkingen: