donderdag 10 juni 2010

Ondertussen bij Gert (3)

Kwart voor twee was hij er. De installateur. Dozen onder de arm - handen werden daarom niet geschud. Hij vroeg meteen: ‘Waars de kabel?’ Een man die er niet van hield zijn tijd te verkletsen, dat was helder. Maar een gehaaste indruk maakte het wel.’ Oh U heeft al draadloos internet’ zei hij, ‘hmmmm ….er moet wel een andere rauter komen, kost 50 euro, moet U even bellen, komen ze met een paar dagen installeren’
Gert kreeg zin om de man naar buiten te gooien en de hele deal niet door te laten gaan. Weer extra kosten! Rot op!!! Maar ja, daar zou hij zichzelf mee hebben, want dan had ie straks helemáál geen TV meer. Immers, het contract met de vorige maatschappij was al opgezegd. Gert snoof: ‘ik ben uitgebreid geïnformeerd bij de Maatschappij!. Dít is me niet meegedeeld, en ik ben er niet blij mee’.
‘Dat is dan tussen U en de Maatschappij’ sprak de installateur

Op hoge poten belde Gert het telefoonnummer van de Maatschappij. Hij zou ze het es even vertellen! Dat hij zich voor het blok gezet voelde. Dat ze hem van tevoren wel hadden kunnen informeren. Over de stupiditeit dat monteurs eerst al niet op tijd komen, en dan niet eens zelf rauters bij zich hebben. Dat hij de informatie misleidend vond. Niet netjes. Dat hij verwachtte dat hij nu een gratis rauter zou krijgen! En dat hij anders de volgende maand al bij de concurrent zou staan
Vier keer werd hij een ander keuzemenu ingeslingerd, naar een ander loket . Gert moest zijn uiterste best doen het stoom in zijn hoofd en lijf beheersbaar te maken. Hij realiseerde zich dat hij zich anders alleen maar belachelijk zou maken. Niet schreeuwen door die telefoon. Rustig blijven, rustig. ‘Be-heers jezelf . Produceer in je hoofd de lage toon van het universum ‘OOOOOOOMMMMMMMM’ en formuleer beschaafd en fatsoenlijk je klacht…
Uiteindelijk werd er door een medewerker , die waarschijnlijk getraind was om begripvol te klinken, aangeraden de rauter daar en daar goedkoper te kopen.
‘Maar dan heb ik er niemand bij die dat voor me installeert!’
-‘Meneer, de handleidingen bij die apparaten zijn tegenwoordig zeer duidelijk. Dat zal U wel lukken’
Inmiddels danste de installateur om de telefonerende Gert heen, teneinde wat mededelingen te doen. Een irritant gehaast mannetje was het.

wordt vervolgd

Geen opmerkingen: