dinsdag 23 september 2008

Planning

‘……..en dan belt U dinsdag naar onze winkel, dan kunnen we U vertellen hoe laat ongeveer het vinyl bij U afgeleverd zal worden’

Ze hadden vinyl besteld voor de zolder.

Dinsdag belde hij de winkel. Een sympathieke stem zei:
‘Hoe laat? U kunt dan het best bellen met ons hoofdkantoor. Die doen de planning.’
Gert belde het hoofdkantoor
‘Ja, inderdaad, dat wordt vandaag geleverd. Tussen negen en twee’
-‘Kunt U iets exacter zijn in de tijdsaanduiding?’
‘Nee, tussen negen en twee’
-‘Tussen negen en twee precies dus. O.k dankuwel’

Iedereen, ook Gert, weet dat dit de normale gang van zaken is. Het is voor veel bedrijven kennelijk onmo-gelijk om een meer precieze tijd door te geven. Gert voelde zich echter dik aan het lijntje gehouden, sterker nog: 'een burgerslachtoffer van machtsmisbruik'. Hij was hierbij immers veroordeeld tot wie weet wel 5 uur lang gevangenschap in eigen huis!

Is het nou zo moeilijk, om bij de afdeling planning het zo te regelen, dat van de klant het GSM-nummer opgevraagd wordt, en dat de chauffeur kort vantevoren doorgeeft (of direct, of via planning), dat ze binnen het uur daar en daar zijn?

Wat moeten we doen om ze zo ver te krijgen?

Geen opmerkingen: