donderdag 30 december 2010

Wat te doen met een beerput?

Opgevangen in de catacomben van het Binnenhof:

Waar zou U hem willen hebben meneer?

- “Wat heeft U zoal?”

‘k Heb nog een vergetelheidje, maar die zijn wat uit de tijd. We hebben, hier: de koelkast! Veel mensen doen zoiets even in de koelkast, zodat ie gaat slinken.

- “Hmmm, en wat is dit?”

Dít zijn doofpotten meneer. Kunnen bijzonder effectief zijn, die dingen Die zou U kunnen gebruiken…..Hangt er wel een beetje vanaf hoe omvangrijk Uw eeeh…

- “Beerput”

Uw beerput is. Een gemiddelde beerput in de doofpot houdt zich normaal gesproken wel een decennium of drie goed.

-“Hmmm…”

Kijk, je kunt onfortuinlijk zijn natuurlijk. In die zin bestaan er geen garanties, dat zag ik U eerlijk. Stel dat een politicus in ruste besluit met zijn memoires furore te gaan maken, of misschien wel schoon schip, door de beerput aan te stippen…..daar durf ik mijn handen niet voor in het vuur steken, daar is de doofpot wel gevoelig voor, en U wilt natuurlijk Uw vingers niet branden, dat begrijp ik, maarrrr 100% garantie kan ik niet geven. Hoewel, normaal gesproken: Een goede doofpot laat een beetje beerput journalistiek verjaren. In verreweg de meeste gevallen wordt iemands beerput pas postuum gelicht.

- “Doet U die oranje dan maar. 1 Doofpot graag”

Prima…wáár gaat die beerput precies over?.

Geen opmerkingen: